Monday

SEBAB SY BKN BDK BAIK...

Hati hiba mengenangkan dosa2 yg ku lakukan,
Oh Tuhan Maha Kuasa,
Terima taubat hamba berdosa...

Ku akui kelemahan diri,

Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,

Terimalah 3x.....
Taubatku ini.....

Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan,
Kerana hilang dari jalan menuju redhaMu ya Tuhan.


Ku akui kelemahan ini,

Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x...

Taubatku ini...

Di hamparan ini ku meminta moga taubatku diterima...

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,

Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x....
Taubatku ini...


Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,

Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x..
Taubatku ini...


Sy cube jd yg lbh baik...tp mgkn agak slow..xpe..ka
ta akk usrah sy...sy kne yakin dan percaya ada rahmat disitu...Laguni mengingatkan sy mase sy btul2 celaru...thn lepas...terima kasih Ya Allah...sy ingat lg kata2 seseorg..kita perlu merendahkan diri kita dr org lain sblm layak menjadi yg lbh baik...oleh itu, teguran diterima sbb sy xnk dan xkan jd org yg bodoh sombong...Tp sy hrp ade org fhm...xsemua sy boleh ubah 100% dlm dan luar...sy cube yg tbaek..itu janji sy pd Allah!!!Mane yg cacat cela yg masih ternyata, sy hrp dpt dimaafkan...Saya xnak pgg kata2 manusia biasalah..kelemahan manusia sngje nmpk tp klau kebaikan ssh sgt nk nmpk...

Sy sgt xsuke...sbb manusiani dijdkan sempurna sifatnya...bg fmly..sy cube jd mak usu yg baik,..jd adik yg dgr kata...kpd kwn2...sy cuba pert
ahankan ukhuwah yg terbina...perkara yg buruk sy cuba elakkan...sy cube yg termampu...sbb sy xnak dicop========> bdk bajet bgs...sbb sy penah ade di situasi mereka...sy fhm...dan sy nak bgtau sume org...sy berubahni bkn sbb sesiapa..itu nazar sy...Allah makbulkan mcm2 permintaan sy dlm masa yg begitu singkat..ALLAHUAKBAR...

Niat sy bkn nk menunjuk @ apa2..tp hrp fhmlah ye..syg kamu semua...hormati keputusan sy...sy bkn bdk baik.. 1 mase dulu sy dah lalui mcm2...benda yg byk beri pengalaman dlm hidup faeizenni...maaf kalau sy masih sensitif..sy berkawan dgn mana2 lelaki...sy gurau terlebih2...sy manje x bertempat...sgt suka post asilah wanita umpama epal..

ni sy kongsikan pasal cinta...sy pernah menyesal bercinta..percayex???smp tergolek2...sape penasihat terbaekk saya???tentulah
Al Quran...masih ingt lg;kata mohamad iqbalnor hairodin "biasalah faeizen, jgn rase teruk kalau jatuh cinta kerana cinta itu fitrah manusia..."tp..selalu org akan pndg -ve pd psgn kapelkn?? sy pun xbrani nk ckp...tp sbg org yg pnah mengalami...sy x mintak jd camni..sy kalau boleh mmg xnak couple...mmg nk duduk diamje...sgt saket aty ble pk nape aku bodo sgt dulu leh kapel lame2..pas 2 kecewa gak atas sbb2 yg sendirije smpn...hmm...xde sape nk kapel..n if sy xkapel smp skrgpun sy akan post bg nsht pd yg kapel...kire sokongla post kwn sy asilah reh...=)

Bg sy kawenje sng..tp kte kne fikir..setiap kejadian
manusia sudah tertulis riwayat hidupnya dan jalan mana yg akan dilalui di dunia ini..sbg hamba Allah yg kerdil...izinkan sy memberi sdkt kata2...maafkan sy kalau sy pernah tergolong dlm golongan tersebut...sy tau ia salah..dan sgt slh..sbbtulah sy cube yg termampu..korbankan perasaan nafsu semata2 terhadap manusia demi mengejar cinta hakiki...tp selalu org pndg serong ble kte terlibat lg dgn seseorg yg kte pnh jalinkan hbgn...malaikatkah sy???sy syg Allah...takpelah kalau org hanya tau menghakimi...sy ada Allah yg dgr setiap luahan dan tangisan sy stiap mlm..takpelah kalau sgt ssh buat org lain fhm yg sy xperfect...perangai..kata2...sumenyer...maafkan sy...sy masih ada tempat yg boleh terima sy yg dulu..sy yg skrg...dan mgkn sy yg akn dtg...

Sy sygkan sume org..tipulah kalau ckp xpernah terasa hati..tp,sy slalu fikir...itu takdir yg tertulis bg mereka..kalau sy benci takdir mereka...maknanya sy benci apa yg dilakukan Allah yg Maha Esa...Nauzubillah...sy terima mereka seadanya di samping sentiasa mendoakan mereka sihat sejahtera, bahag
ia selalu...dan x lalui jln yg mereka sndiri xsuka...terima kasih kamu semua...even sy sorgje bce..huhuhhh...mcm org gilak..hihi..xpelah..juz nk meluahkan...terima kasih krn sentiasa berada di sampingku...
ni athirah...slalu gak dgr mslh bdk jhtni;)


ni nurul & asilah...nurul yg comel..;)asilah yg slalu merajuk ngn sy smp sy yg merajuk balik.....nape ye??=p



ni plak syu n nurul..syu pun slalu gak menjadi tmpt luahan yg xberfaedah..huhu:)



Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai
pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan
Allah.


JIKA ANDA BERSAHABAT BERSIAPLAH UNTUK BERKORBAN
DEMI SAHABAT ANDA TERSEBUT, JIKA ANDA BERMUSUHAN DENGAN SAHABAT ANDA BERSIAPLAH UNTUK MENGALAH DEMI PERSAHABATAN KALIAN..

Sayidina Isa a.s. sendiri, juga telah menyatakan tentang apakah kasih-sayang yang tulin dan yang sejati itu :

"TIDAK ADA KASIH yang lebih besar daripada kasih seseorang yang menyerahkan nyawanya untuk sahabat-sahabatnya."









2 comments:

...Nur iNsAn... said...

salam ukhwah...
smga kta sme2 bleh m'perbaiki diri kpd sesua2 yg lbh baik(",)v... insya-Allah


"Barang siapa yg b'jihad tuk (m'cri keredhaan)Kami, benar2 Kami akn tnjukkn kpd mereka jalan2 Kami.".... (al-Ankabut {29}:69)

Anonymous said...

salam ziarah..
kekalkn istqmah ke arh kbaikn~~
^_^