Sunday

MAAFKAN SAYA RAMA2...sy syg rama2.....

bagaikan rama2 di taman..yg bebas terbang kemana2..yg lawa..tp akhirnya akan hinggap di bunga yang mekar lg cantik..tapi anehnya walaupun terdapat banyak bunga dalam taman tersebut namun bunga tersebut tetap setia dihinggapnya..tanpa jemu membelai bunga tersebut tuk mengeluarkn madunya..walaupun hujan panas melanda,rerama menyerahkan segala jiwa raga demi untuk hinggap lagi di bunga tersebut..tapi apakan daya...kepak si rama2 semakin ari semakin tercalar..kepak rama2 yang nipis itu..yang menyerlahkan segala kecantikan,,kepak yang menjadi penentu hidup matinya..rama2 semakin payah tuk terbang..walaupun kepaknya semakin sakit,di penuhi luka2..namun demi bunga pilihan atinya..dia sggup membelah apa jua rintangan....sebab dia tahu setibanya dia di bunga kesayangannya itu..segala kesakitan penat lelah akan terubat dengan senyuman madu bunga..tapi kekadang rama2 tepikir..bagaimana jika luka yg dialami kepak akuni telalu besar..sehingga xbole terbang satu ari nnti..adakah aku akan dapat melihat lg bunga yg secantik itu..adakah aku dapat merasai lg madu yg semanis itu...mungkinkah akan ade lg...adakah bebaloi aku terbg ke sana..YA,bebal0i sgguh2,,aku xpenah menyesal tuk hinggap di bunga itu..kerna aku tau bunga itu pun suka tuk aku hinggap di kelopaknya...oleh itu,walaupun kepak aku dikoyak2,,diguris,,ditoreh dengan pisau sekalipun...aku tetap akan terbang ke bunga tu sampai tamat riwayat aku.......................................................(dari hati ingin ke hati)

2 comments:

Anonymous said...

kerna menpunyai rama2 yg setia..perlukah dimaenkn perasaanya sebegitu rupa..perlukah menagih kasih org len..pelukah??lupakah jnji2 besame rama2..adakah rama2 telalu lemah..apa salah rama2..??kerna dipuji dgan ayat2 yg mlemahkn jiwa oleh kumbang...ingat rama2 bodoh sgatkah..masakan kumbang berani mgacau sebegitu rupa jika tidak di layan..perlukah mmbiakan rama2 melihat ia belaku d dpan mata sndiri...melihat bunganya d kacau sedemikian rupa..setakat itu sajakah perasaan bunga tehadap rama2...pabila temakan pujukan kumbang yg xreti bahase..jika rama2 sggup myerahkn segala2 kpda bunga..kesetiaan tnpa bebelah bahagii..sukarkah tuk bunga mgerti perasaan rerama........hnya kerna pujukan kumbang yg melalaikn,,semua kenangan kita d gadaikan...rama2 sedar diriku kecil,xsempurna...rama2 bina diri demi bnga...tp persoalannya jika bunga menyayangi rama2..perlukah melayan kumbang yg terang2 cube mcantas kehadirn rama2 d sisi bunga..jgn biakan nasi mnjadi bubur....maseh perlukah melayan kumbang yg tikam rama2 dri belakang tu...---->(kpada kumbang yg xreti bahse)..baru aku kenal mcm mane perangai sebenar ko...makin aku diam,mkin ligat plak ea ko...jgn igat aku xtau...

NORFA'EIZEN said...

sy tau awk..
mm..maafkan sy rerama..sy jnji xbuat lg..