Thursday

sahabat?



teka mana saye..hehe


haha...maybe titleje dah mcm bosan..ala2 nk buat karangan upsr..haha..
abes sudah paper bm...lg 1 je..kimia...huhu...ble sebut shbt..ramai yg rase mcm dah tau sumenye...tp..penah x fikir...shbt ni lbh pntg dr bf ? hoho...ckp mmg senang kan...tp..ia perlu pemikiran yg dalam..cewaaaaaahhh..haha...

menguji tahap ingatan ku..=p
tadika: hafiz,onat,saiful,fiqa,hanisah,wahidah,nurul,syikin,hanisah,wani,ana,fairuz,

sek rendah darjah 1-4: onat,saiful,nurul,syikin,hasanah,ana,wani, waaa...gle la...xingat dahh....

sek ren drj 5- 6 (pndh sek) : piqa,yana,hafiz,keffle,azlan,hazhar,safarin,hanisah,aishah,syazila,firdaus,saiful, waa....ini jeke yg sy ingt..hahahh

sek menengah form 1-5: yg ni still ingt sume..heheh....insyaAllah...

matriks: mira,zati,see ngar,emmy,mimi,nad
ia,fitri hanisah,faeizah,fyza,mira nasir,arh,wan,fika,saeidah,mahizon,hariz,nazim,goh,yap,asyraf,hazeq,reza,..haha..tu je la...oh writing their names already created a missing mood here..especially to fit,fyza,n mira...even setahunje kt matriks..tp kitorg selalu berkepitje 4 org...lagu cebisan kenangan ni mmg utk koranglah;)))syg semua...


so...apela xde kejeni..tulis sume...haha...xpelahh...;)blog sy..so suka hati sy lah kan...haha(kejam)..

sume tu..bestje..tp, bila masuk usm...sume bijak2...xsangka plak..kimia pilih 3.8 - 4.00 utk degree ni...ciss...rase mcm persaingan sgt kuat..tp best jugakla...ade hikmah jgk..tp...lum jumpa lg yg betul2 mcm yg pernah sy miliki dulu...tp still bersyukur lah..haha...bape byk tapi lahh..aduiyaiii..=pp,,..ade 4 org tu yg memahami sy yg cpt bertukar emosini..sori guys..sy ni lain sket..xmcm korg..xsempurna mcm org lain..=)..penting sgtke kawan? yuppp...maybe sbb hidup sy dgn kawanje sejak form1...sekarang ni lg la...kawanje...xde sape2.maybe dgn adik beradik mcm segan nk cte mcm2..disebabkan tu..sy slalu rase mcm nak nangis...bila ade sumting yg remeh temeh mengguris hatini...so, slalu blame diri sendiri..hahah...sebab slalu lupa.."diorang xfaham lahhh..diorg bukan berada kat situasi kau faeizen"..haha..lawak pun ade..yelah kan...btulla tu...maybe bg diorg...ade mak ayah..leh cite semua...luar dalam...so kawan ni..bukan ape sgtpun...sbbtu sy slalu maafkan dan memohon maaf..sbb selalu terlupa...so, skrg jd pendiam...xnak hepi sgt..xnak diam sgt...sbb kelemahan sy ialah..bila sy dah syg btul2 kat someone tu..heyyy..kwn pmpn oke!..hehe..sy akn btul2 suke kwn dgn die..but, once die buat sy rase terpinggir...rase mcm..dah xberguna dahhh....it's true...haha..sbbtu..skrg..xleh dah mcmtu..bahaya...haha...penat dah jage hati org lain..sekali sekala nak jage hati sendiri jap..haha..bolehke..haha...apelah sy merepekni..-_________-


oke...byk dah membebel...



"jadilah seperti pohon kayu yang lebat buahnya,tumbuh di tepi jln, dilempar orang dengan batu tetapi dibalas dengan buah"


Diriwayatkan oleh Imam Abu Hanifah Bin Nukman daripada Hammad bin Ibrahim berkata:

“Dibentangkan amalan seseorang dan diletakkan di atas satu timbangan, ternyata ringannya. Seterusnya didatangkan pula sesuatu yang besar seolah-olah awan, maka diletakkan di atas satu timbangan yang lain, maka ternyata benda tersebut memberatkan timbangannya. Maka dikatakan kepadanya: “Tahukah kamu apakah benda ini?” . Maka Dia menjawab: “Tidak tahu”. Maka diberitahu kepadanya: “Inilah kelebihan ilmu yang engkau mengajarkannya kepada orang lain.”


DOA kita dimakbulkan tetapi kadangkala bukan dengan cara yang kita kehendaki... hikmahnya terselindung di sebalik rasa benci dan kecewa itu. Hati yg tenang akan menjumpai hikmah itu...





No comments: