Friday

SAKIT

SAYA SAKIT...HUKHUK...

MMM...harini...hampir oke...

setelah 5 hari selsema...hahah..td 1st time gi klinik usm tu...except yg mase orientasi lah..haha..sy gi lah masuk..tak paham pun dr tu ckp ape...yg sy dgr juz BILIK SKRIN???hahha...smp die tulis kat kertas..heheh...sori dr...sy demam...telinga pekak sket...rupa2nye mmg sape2 saket kne cek kat bilik skrin dulu..hahaha....
then...dr bg ubat selsema..demam..antibiotik..vitamin..wow...i like!!!!!..hoho...

apelah faeizen ni merapu...mmm..dah lama xsaket teruk2 mcm ni..slalunye selsema je...yg ni smp panas bdn...mgkn ni dugaan...dan dosa2 kecilku mgkn diampunkan..aminnnnn...insyaAllah....

ade org bg ubat...bg woods'..thx!!! ade org tlg teman gi klinik..thx!!! ade org tlg ty khabar n risau..thx!!! ade org tlg memahami..tutup lampu mase sy tdo..thx!!!sgt menghargai anda semua...mase susah n sakit lah nk tgk sape kwn sape lawan...plg tidak pun ... amek berat..ty khabar..dah memadai...xnak lebih2 pun...

Rasulullah SAW pernah bersabda bermaksud: “Sesungguhnya seorang yang beriman ketika ditimpa musibah sakit, kemudian Allah menyembuhkannya, maka itu adalah kaffarah (penghapus) bagi dosa-dosa yang dia lakukan sebelumnya, sekali gus menjadi peringatan berharga untuk menghadapi masa akan datang.” (Hadis riwayat Abu Dawud)

Mungkin timbul persoalan mengapa Allah menghapuskan dosa orang Mukmin yang sedang sakit? Dapat disimpulkan dua sebab iaitu faktor kesabarannya dan juga sikap optimisnya ketika menghadapi menerima musibah itu.

Oleh itu, sakit seharusnya dihadapi dan diterima sebagai ujian kesabaran dengan lapang dada dan terbuka. Bukankah Allah selalu menyebut bahawa Dia akan bersama dengan orang sabar, termasuk sabar dalam kesakitan.

bersabarjelah...

No comments: