Thursday

semangat

Bangunlah ketika yang lain sedang tertidur. Berjalanlah ketika yang lain sudah bangun. Berlarilah ketika yang lain sedang berjalan. Dan terbanglah ketika yang lain sedang berlari. Dan ketika yang lain terbang maka saya telah SUKSES!!!

utk kamu yg sedang rase down tu...bangun taw..mohonlah pd Allah supaya tunjukkan jalan yg lebih luas lepas ini..mungkin ade silap kita pd Nya dan Allah syg akan kita semua sebabtu Dia tidak terus menerus memberi nikmat..sbb..kekadang pun sy rase mcm xpuas hati..dululah..nape..nape ade yg usaha sket dah berjaya..knp ade yg xjlnkan suruhan Allah pun dpt apa yg mereka nak...tp, cuba kita fikir..mungkin ada kebaikan yg mereka lakukan..tp kita yg xnampak..atau spt yg ustaz sy pernah bgtau dulu, jgnlah kita leka dgn nikmat yg diberikan oleh Allah dlm keadaanNya yg munkar krn nikmat yg diberikan itu bukan utk kembalikan hambanya ke pangkal jln tp utk terus membiarkannya dibuai dgn nikmat yg diberi...renung2kan... jadi,pd sesape yg telah diuji atau sedang diuji, renung kembali mgkin ade salah kita kat mana2 yg perlu lg diperbaiki atau Allah ingin melihat bagaimana kita hadapi dugaanNya dan sejauhmanakah kita yakin dgn Allah;))


Jangan menyerah
tak ada manusia yang terlahir sempurna
jangan kau sesali segala yang telah terjadi
kita pasti pernah dapatkan cobaan yang berat
seakan hidup ini tak ada artinya lagi

syukuri apa yang ada
hidup adalah anugerah
tetap jalani hidup ini
melakukan yang terbaik
Tuhan pasti kan menunjukkan
kebesaran dan kuasa-Nya
bagi hamba-Ny
a yang sabar dan tak kenal putus asa

JANGAN MENYERAH....
"jangan menyerah" by d'massive

kata sahabat sy:
"Kejayaan seseorg dinilai sejauh mana usaha dia bukan dinilai pada hasil yg dia dapat.. kerana usaha itu yg akan diganjari oleh Allah sbg amal hasanah kita dgn berterusan.. adapun kejayaan itu hanya utk seketika shj.. So, bila kita dah usaha sedaya mgkn, dah laksanakan amanahnya maka kita telah berjaya walaupun dr kacamata manusia kita belum berjaya.. Allahummaj'alna minannaajihin fiddunnia wal aakhirah.. Ameen..."
contohi semangat kura2..hihi






No comments: