Thursday

LET ME KNOW ABOUT U..


haha...title yang takde kaitan oke!


sy ade cite best ni..haha...spt yg ade dlm gambartu...study last minute..mau xgerun..tdo mlm pun xlena sbb ade org kate kena repeat la apela..jadik sy rase mcm tkt la...xkan hepi n riakkot..haha...tp.khatamkan dlu buku oren tu baru bace buku soalan...akhirnya mendapat-----------? tekalah....hahah...dpt 49/50...
heheh....caye ke xcayeke itulah hakikat yg perlu di akui...hahaha....lepasni lagi bz nak dptkan P plak...hehehe....nk booking tarikh tu yg mcm tggu kucing beranak...tp sume dah setle..juz fokus je pasni,..nk dpt P utk dua2 kenderaan tu..huhu....
pasal lesen ni xdelah penting pun utk dikongsi..
xlah..xbangga pun..tp juz nak kongsi...rezeki itu datang dr Allah...rezeki xsemestinya harta,mknn..tp jugak nasib...menjelang result yg akan keluarni...sy sgt takut..knp sy tkt?
sbb:
1. klau dapat teruk, mestilah family kecewa
2. secara jujurnya mestilah malu kan ble kawan lebih hebat dr diri sendiri....
3. rase macam penat je blaja...<---------(jgn contohi sifat ini oke!) -___-"
4. tkt kena repeat any paper....jauhkanlah Ya Allah...
apa2pun..anything can happen..xleh nak over confident sbb sy sendiri dah tgk seorg hamba Allah ni yg terlalu yakin..tp disebabkan 1 paper die ni jatuh..so, result die sgt teruk dan die sgt down...
lg satu, jgn terlalu tkt sbb nnt sume keje xmenjadi...bertawakal lah slps berusaha...
ble dapat bgs, alhamdulillah..itu hadiah utk kita..tp kalau rase xdpt bgs jgn lah x bersyukur @ menyalahkan takdir mcm yg sy sendiri pernah alami dlu..rase mcm penatje stdy,blk exam nangis kuat2 sbb ape yg sy bace byk yg xkuar...sy rase mcm fail je...tp at last dpt A...subjek ape? dan bile? hahha..biarlah rahsia..
Tp ade jugak kan yg penah ckp "sia2je aku belajar" tanpa memohon ampun semula pd Allah...
walaupun secara psikologinya mmg nk ckp mcm tu..tp fikirlah...mgkn ade hikmah kat situ..Allah n
ak kita merinduinya...nak kita berusaha lagi tanpa cepat berpuas hati..Allah nak kita tgk balik ape kesalahan yg kita pernah buat sampai Dia bayar cash je kat kita...mgkn juga Allah tau yg kita akan pergi jauh lg dr Dia kalau Dia bg awal2 ape yg kita mahukan..bukan nk kate suruh sume org juz acceptje n xnak berusaha smp mati..haha..tp..lu pikirla sendiri!..hahaha
ni jugak nasihat utk saya..jd, sama2 renungkan,,..kerana rezeki Allah tiada sape yg tahu..kalau x harini mungkin esok..kalau x di dunia..mungkin di akhirat..;)
Firman Allah : Barangsiapa yg bertaqwa pada Allah, tentu diadakan-Nya jalan keluar baginya
dan memberinya rezeki dari pintu yang tidak diduga2 olehnya. Barangsiapa yg bertawakal kepada Allah.Maka Allah akan mencukupkan kebutuhannya.Bahkan sesungguhnya Allah pelaksana semua peraturanNya.Dan Allah juga menjadikan segala2nya serba beraturan" (Ath Tholaq ayat 2-3)

Tuesday

mia sara nasuha


kenal x...oke..sila bace di bwh..hehhe





aiya...ada apa pd ADAMAYA..pelik2..hahah..tp tanpa disangka2...ble ade kawan sy suruh tgk cite ni sbb ade sorg budak yg sgt comel..huhu..sy pon tgk la...sekalije baru tgk...sbb cteni mcm merepek je...dah kawen tp ade ati kt bf lame..common thing tp...cam xbest utk hati sy...hahha..hati sy kena kuarantin...so..xbleh tgk benda sedih2..benda merepek2ni..=)

name budakni amani dlm cite ni.sekali pandang mcm bdk korea..2 kali pandang mcm org jepun...(ade bezake..0.o)hehhe..3 kali pandang mcm saya..hahahha..perasan sungguhhhhhhhhhh..-__-"...sweet la.xla comel sgtpon..sbb ank buah sy pon sume comel2 belaka...hahhaha...budakni mgkn sbb rambut die lebat..tu jer...hehe... ape2 pun...sy harap lah...anak sy nnt comel mcm die jugak....hihihi....pandai..genius..dgr kata...amiinnnnnn.=pppp

Barangsiapa yang jernih dalam batinnya, akan diperbaiki Allah apa yang nyata pada wajahnya. ( Ucapan Umar al-Khattab )

xkenal mia? xpe...meh sy tunjuk...

dia lah budak tu..huhu...sgt comel..

nk pic die lg??? klik sini :

kami peminat adik mia sara


heheh..bahagiaje kalau jd amani ni...haha...tp xpe...bersyukur dgn ape yg kita miliki..sbb Allah jd kan sesuatu utk hambanya mesti ada hikmah dan manfaat bg peminjamnya iaitu kita..=)

Sunday

cutiku cutimu jua..haha..

mmm..nk ckp ape ek..dlm hujan2 mcmni sempat lg nak post something..huhu
oke..cuti ni berjalan dgn lancar lah jugak...
dari jage budak2 smp daftar amek lesen...yabedabeduuuuuuuuuuuuuuuuu..
td sy gi dgr ceramah yg sgt membosankan..aduhhh...
then ingatkan nk suruh pakcik tu hantar sy terus gi umah...otw ke rumah...
tetibe akk ipar bgtau xde org kat umah...waduh2..terpaksa hantar ke tiram semula..
maafkan sy pakcik..=_-"
dahlah duk belakng dlm van..sy ,amoi dgn indian girlni..huhuh...1 malaysia!!!hahahah

sy hrp..kejadian mlm td x berulang kembali..biarlah org tertentu saje tau...maafkan sy....sy berdoa agar org yg sy syg semua dlm keadaan yg sihat walafiat mase cutini dan hingaa akhr hayat..;))

sgt merindui suasana kampung.....ade sape2 leh tlg pnjamkan kg kamu kat sy x...heheheh....sy rindu pegang cacing..pegang ikan puyu....puyu je...haruan xberani...hohoh...

kelak, sy akan membesar lg...oppsss..bkn size..hopefully...i mean.. my age...so, impian sy cutini akan dpt bg perubahan positif lg pd diri sy..sy nak kembali ke usm dgn nafas baru lg...sy jugak hrp...sy akan dpt jd pompuan yg mmg menjlnkan tggungjwb sbg pmpn..heheheh...tp memasak fail sket,...huhu...i will try to master it..hehe...bukan ape...sejak mak xde since i'm 9yrs old...keje dapur akk buat..then sy masuk asrama...pastu...ble ayh plak gi...sy ni...menumpang...ehh...xbaik ek..hahah...bkn menumpang..tggl dgn abg akk..jd masalah sy yg sgt besar ialah...segan nk mengacau dapur mereka mcm bdk2 pmpn slalu buat dgn mak diorang...ooo....tlg sy utk ini...
hahah
xkesahlahh..sy tau sy boleh..yuhuuu...
okelah..doakan sy berjaya dpt lesen moto n kete yep...duit sendirini sbbtu excited sgtt....thx!