Friday

LIRIK lagu jiwang kedua yg bagi ku sgt menyiat hati. =P




Assalamualaikum..secara jujurnya,sekarang musim yg sgt mendebarkan..minggu depan result keluar..doakan yg terbaik ye utk saya..mekaseh...utk hilangkan masalah sy try main CITYVILLE facebook..sgt berkesan..hehe...dpt hilangkan rasa nak fikir masalah...
berbalik pd tajuk lagu ni...secara jujurnya...
lagu jiwang pertama..lagu jiwang ea bukan nasyid...kalau nasyid sume sy minat.heee...pduli ape org nak kate kan..nasyid sgt mendamaikan jiwa...phD student ada bagi 10 lagu baru org baghdad...dia memang org sana..so,,sgt suke dan berterima kasih pd en.muataz ! semoga beliau cepat sembuh dan sy tau dia sgt baik hati...dah anggap macam abg sendiri...thanks 4 the advice..sob2..


lagu jiwang pertama yg membuat sy meleleh airmata ialah JANGAN ADA BENCI-CASEY
Casey

Jangan Ada Benci 


Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati


Andainya cita-cita tidak kesampaian
Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita saling berdendam saling bermusuhan


Ungkit-mengungkiti
Sakit-menyakiti
Memusnahkan diri


Kita harus tabah dan bersedia
Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
Kadangkala yang berlaku
Di luar kemahuan kau dan aku


Di sudut hati

lagu kedua yang agak keindonesian nya jugak lah..cehhh..padahal nak ckp jiwangg..hahah

DISAAT AKU MENCINTAIMU-DADALI

Mengapa kau pergi
Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku
Malah kau pergi jauh dari hidupku
Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta
Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta
Semoga engkau kan mengerti
Tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Maaf sungguh ku tak bisa
Untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta
Aku inginkan diri mu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta


kalau lagu yg pertama tu sy rasa sy touching2 sbb hozefa..if u know me u knew that name so much...memang nak cakap menyesal tu bkn kata menyesal sekali je lah..tp beribu kali....even smp skrg luka kat hati ni rasa belum sembuh lagi..try to forget all things related to him...bukan rindu ! apatah lg syg ! tp rasa 'ahh bodohnye aku knp xawl2 lg putus dgn dia..' dah smp terluka punya teruk baru nak terngadah...pd hal bila fikir balik kami pun bukan byk chemistry...xslh pun die cari lain..tp kenapa mesti menipu beratus kali..knp...knp xawal2 lagi cakap je nak putus..dan kenapa nak tabur janji2 manis...ahhh..lupakan lah...see, penyakit sy dah dtg balik kalau taip nama dia...mgkin snang lah org ckp, kalau dah ada pengganti xbaik ingt lagi pd dia...sy bukan ingt sbb syg..tp rasa sakit. 

dan skrg alhamdulillah sy boleh terima dia sbg kwn lg even bila sy interrupt die kat fb,org akan kata sy pulak yg nak ngorat dia balikkk??? uhhh...tlg lah...sy yg mintak putus dan bukan dia....dan memg xingin pun dia balik...skjap je dia rasa perit,then dpt yg baru lupalah...lelaki memg mcmtuke? perempuan yg sengal mcm sy dulu rase terseksa..pdhal kalau sy xsengal sy bolehje lupakan.SETIA.tu masalahnye.CURANG.tu mslhnye...dan skrg sy belajar dua perkataan ini sebaik2nya...biarlah dia...beribu kali dia buat sy sakit hati...itu sy dah maafkan...yg lain urusan Allah...skrgni sy nak jaga hati sy betul2...


mcm kata Muataz student phD dr Iraq ,perempuan itu mutiara...xperlu lg mcm2 warna warni,xperlu kain yg bercorak2,,intan berlian berkilauan...sbb diri seorg perempuan itu adalah MUTIARA yg sgt bernilai...dan nsht nya lg, di tgn kanan mu ialah maruah ayahmu,tgn kiri mu ialah maruah keluargamu...jgn biar lelaki lain sentuh,jika berlaku,bererti kamu sudah memcemarkan maruah mereka...pesannya lg, jgn sesekali anggap remeh dgn dosa kecil contoh katanya " Oh Ya Allah, i'm sorry..i only want to study with him..only study,,,not more than that....forgive me yaAllah" ...benda kecil ni pun boleh membuat kan Allah murka...ya Allah, tolong lah diri ini agar terus beriman di jalan Mu...bantulah diri ini utk terus bertawakal disisiMu...bantu lah yaAllah...


lagu kedua ni, memang menyentuh hati ku...pernah rasa dan melepaskan org pertama yg ajar bercinta.utk ape pun xpasti...padahal usia pun xmatang lagi..berapa lama usia kapel xpenting..yg penting sejauhmana kah perkahwinan yg dibina akan kekal buat selamanya kan...lagu ni sbnr nya sy tujukan buat diri sy sendiri...sy pernah melukakan hati seseorang..maafkan sy..tp sy tetap akan setia...inshaAllah..xpelah..skrg berikan sy masa utk mencintai Allah dan Rasulullah,family sy sekuat2 nya...smp nye jodoh nnt,jika ada jodoh inshaAllah sume xkan ke mana...kejar dulu yg mana lebih penting dan lebih menambahkan keimanan yg akan jadi bekalan menuju jalan ke akhirat...jalan yg jauh bagi org yg lalai..tp dekat bg org yg sentiasa peka....


Mungkin mmg betul, org akan kata kita perlu jumpa org yg salah sebelum kita jumpa org yg betul2 sesuai dgn kita...tp berapa ramai ??? ya Allah...betapa kusutnya fikiran manusia kalau tak mencintai Allah sepenuh hati kan...bila kita susah baru nak mengharap kanNya...tp mase senang? kita ikut ckp iblis yg dilaknat...kita solat pun 5 waktu cukup...yg sunat ahh...buat nanti lah...lame lg...sume tu sinonim dgn manusia yg alpa...sy harap...sem baru nanti sy akan ada semangat yang baru, diri yang baru,iman yg menebal, nak memiliki hati yg bersih, menyayangi semua kawan2 sama rata, sy akan laksanakan 4 impian baru sy nanti..4 IMPIAN RAHSIA...inshaAllah...


8 comments:

misz eyesha™ said...

suke baca yg ni :)

NORFA'EIZEN said...

HEHE..sorilah entri ni agak jiwang sket...bercampur baur dgn luahan hati..tp peduli ape kan..ini blog sy..hehe...thx melawat ! :)

iPai said...

pengalaman mematangkan diri .. later u will feel grateful to experience it .. percayala~ (lagu Siti tuh)

Nabihah Mokhtar said...

ahahahahahahaa.. jiwang karat~ xpe2 aku suke bce blog mu!

bukan siapa siapa said...

Aku pun tak suka zefa wehh sebab dia banyak buat kau bad mood lagi2 hari jumaat, time kita nk buat expriment.huhu..takut ngan kau masa tu....

NORFA'EIZEN said...

naufal- yeke..isk3..haha

NORFA'EIZEN said...

biha- haha..karat sekali sekala xpe..baik jd brutal dr lemah lembut! haha

NORFA'EIZEN said...

fit- huhu..sori fit..at that time i was really in dark world...the stupid girl was me! haha