Thursday

tolonglah...ketagih ni...









siyes...sgt2 teringin nak memancing...


last dulu time darjah 6.


pas merdeka abis UPSR,


waa..pastu terus pindah bandar..bukan setakat parit takde..ikan hidup dlm air pon susah nak nampak...:'(


balik kampung pun jarang jarang...


kalau dulu.


my bro yg ajar..Abd Razak.


he's nice person..cool..but more hot tempered if compared to Rafiee.hee..but i luv them.


time tu memancing guna batang buluh je. sy SUKA sbb ringan sgt..xsuka guna batang besar2..


nk guna yg canggih alahai..parit je pon.hehe


guna umpan cacing..bykkkk sgt dapat ikan...


abg pulak guna umpan cicak..erkk...haha,,,siyes geli tgk cicak joget2 dlm parit...


sanggup tu bgn pagi2 coz nak curi2 cangkul tanah carik cacing...simpan dlm balang...


then pegi parit sorang2 memancing sampailahhh petang..balik tuk mkn tengahari je..hehe...


memancing dgn jiran..budak laki..Ilham namanya.ntah mane ntah budak tu skrg...8 thn tak jumpa..


8 tahun tak mancing.huuu.sob2.


******************************************************************************************************************


penah sekali pas excited dgt tgk cite ape ntah...yg ade camping2 n panggang...


sy terus ajak kwn2 dtg umah..Laila,Roswati,Atikah, yg memang x kesah dgn kotoran2 ni...kitorg gi memancing,


petik pucuk ubi kt kebun sy, bersihkan batang buluh...


pucuk ubi- sy rebus..rebus kat rumah..then pegi pangkin depan umah jauh gak la...cecah dgn sambal kicap yg ada cili api tu..buatan sendiri oke.haha


batang buluh- kitorang wat utk cucuk ikan puyu yg dan digoreng,kitorg sembelih.huahuaha..then bakar kat api..makan dgn pucuk ubi n lada kicap td..sedapppppppppppppppp...


budak kecik tak tahu pape..syukur maseh selamat makan ikan tu..coz org kata mcm xelok je kan memancing n mkn ikan yg tak tahu asal usul..hehe..tp terlampau excited nak ala ala camping konon...


then..arwah ayah balik..kelam kabuttttttttttt kemas sume..namun gagal jua..tp...first time ayah tak marah..weeehuuuuuuuuu..siap tersenyum n geleng2..hahah...yela.bosan...tggl sorg je selalu time diorang gi keje..:'(


kenangan..tak kan ku melupakan mu...


sekarang tak leh balik dah kawasan tu...penah sekali balik..dgn kwn.
smp je situ. terus menangis.tak leh tgk setiap sudut kawasan rumah tu apatah lg isi rumah tu..sebak...tp tahan. tabah!
hehe


oke..saje membebel...


semoga esok lebih baik dr sebelumnya. :)








6 comments:

amira said...

Hurm.. skang ni kena mancing kat TAsik memancing.. tu pon kena bayo..

tag berlagu- tajuk sahaja~

iqbalsyarie said...

wah...hebat :) kagum!

Shinu said...

aku ade kolam ikan kat ladang.. tp xtaw la ade ke tak dah ikannya.. habis dipancing manusia x meminta izin... dah la ayah aku yg siap g beli anak2 ikan dlm untuk isi dlm kolam 2..

HonEyBuNNy said...

wah...dah lama xmemancing...rindu..heheh

Anonymous said...

Ini cukup asalkan ada banyak di luar sana hanya menunggu kanan.

NORFA'EIZEN said...

amira- tu la pasal...susah nak carik tmpt yg free n damai je...

iqbal- hee.biaseje...xde benda yg leh dikagumkan.juz kngn sndiri.hee

shinu-oh yea?haha..rindu nak pegang batang mancing

honeybunny-penah gak ke.hehe...best kan...

anonymous- tak paham la.hee..