Monday

meninggal dunia





Assalammualaikum.


Effort and Intelligence aren't complete without His Bless




*********************************************************************






tetiba jer td kira2 berapa org dah yg meninggal spnjg hidup sy..org yg betul2 sy kenal.
mm..seramai 9 org kot..


1.mak
2.ayah
3.kamarul halim(bf akak) *sgt warak org nye
4.atok melayu
5.atok cina
6.pak long
7.ayah kakak ipar
8.pak cik
9.noyang


so, dlm ramai2 tu, 3 org je arwah yg pernah sy hadapi depan mata.
ketabahan tu sgt penting.coz,masa mak sy, sy nangis mcm org gle.so, sy xdpt mandikan mak.tkt airmata kena mak.tp, pastu sy dah belajar kawal emosi.sbb sy xnak rugi ! 


lihat...


berapa ramai yg dah berlalu meninggalkan kita...
sempat x nak rasa atau kecapi kebahagiaan yg kita idam kan.


“Adalah penting di mana kamu bermula dan berada sekarang tetapi yang LEBIH PENTING di mana kamu akan berakhir”.


begitulah kata2 kwn sy ain Z.


sungguh..sy terfikir.
bagaimana kalau sy nnt meninggal di saat urusan dunia belum diselesaikan.
bagaimana kalau sy meninggal nnt di saat sy memberi harapan pd manusia2 di muka bumi ini
bagaimana kalau sy meninggal nnt di saat sy menggalas tanggungjawab di dunia ini
bagaimana kalau sy meninggal nnt di saat sy belum pasti berat pahala sy melebihi dosa sy atau tidakkk...


kadang2 sy jadi takut..kalau2 lepasni ada lg org terdekat dgn sy akan pergi menyahut seruan Ilahi....
tp,Allah lbh sygkan mereka yg terdahulu meninggalkan kita....


berdoa lah selalu utk org2 yg telah pergi..dan kita yg masih hidup perlu bersyukur dan tingkatkan amal ibadah utk dijadikan amalan ke sana.





“Dan Tuhan kamu berfirman:

“Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina.”

Al-Mukmin:60















1 comment:

iPai said...

semoga ditempatkan dalam kalangan orang beriman .. amin