Saturday

:: 16 hari lagi ::

Assalamualaikum.


ye..16 hari lg final


jadual peperiksaan muktamad :
HTU 223 (18/04/2011,Isnin) : 9 pagi
EUP 222 (20/04/2011,Rabu) : 2.15 ptg
LSP 300 (22/04/2011,Jumaat) : 9 pagi
EKC 216 (25/04/2011,Isnin ) : 9 pagi
EKC 245 (26/04/2011,Selasa) : 9 pagi
EKC 222 (29/04/2011,Jumaat) : 3 ptg
SHE 101 (06/05/2011,Jumaat) : 9 pagi



mmg rasa mcm nak cuci je otak ni...


ye, mmg aku syg kan die. ape selamani yg die fikir ?
sememangnye die fikir aku dah berubah hati ATAU dia yg dah xlarat dah nak pikul sumeni.
aku sedaya upaya hilangkan bebanan.
aku sedaya upaya memahami.
aku sedaya upaya bg masa.
aku sedaya upaya mengalah.
aku sedaya upaya hapuskan api cemburu yg muncul 2-3 kali tu.
aku sedaya upaya tutup kelemahan aku.
tp, skrg, sume dah jd habuk.terbang sepah2..
yg kadang2 aku cuba kumpul sebelum tidur.
aku kumpul sume tu..supaya xlari jauh2..
aku ingt setiap detik pertemuan.
supaya nnt jika terjadi apa2..aku masih ingat...dan xkan terpadam dr ingatan.
aku catat semuanya..supaya jika aku tiada nnt, boleh aku jd kan sbg hadiah.
sbg bukti sumeni.
mgkn skrg, aku tak mampu ubah keadaan.
smp, kadang2 aku sendiri takut.
takut nak dgr segala keputusan yg dia dah buat. tanpa aku setujui.
aku takutt..aku sedih..menangis hari2 pun dah xguna. 


krn syg kan die, sume aku tolak tepi. org yg aku tak pernah cerita psl dia pun, aku dah ngaku dgn jujur. ye.mmg aku syg kan dia.
tp, dia dah pergi dgn xsabar nya. aku buat salah terlalu byk agaknya. aku pun kusut. nak patah balik masa. nak jd mcmane yg dia mahukan. tp, sume tu sia2..lebih baik aku fokus pd final ni.lepastu, aku akan pergi jauh2..kalau itu yg dia mahukan.


sedih aku baca cerita ni...credit to : http://www.facebook.com/notes/andi-arsyil-rahman-putra/belajar-menerima/10150116767088756



Pada suatu hari sang ayah mertua memanggil menantu barunya untuk memberinya nasihat tentang bagaimana agar kelak pernikahannya awet dan bahagia. “ kamu mungkin sangat mencintai anak saya,”katanya kepada si pemuda. “ya dong .... ,” desah si pemuda.
“ dan kamu mungkin berpikir dialah perempuan paling hebat di dunia,” sambung si mertua.
“Dia begitu sempurna dalam segala hal”, si menantu mengiyakan dengan nada kurang sabar.
“ itulah yang kamu akan kamu rasakan sewaktu baru menikah’, kata si mertua. “ Namun setelah beberapa tahun, kamu akan mulai melihat kekurangan-kekurangan anak saya. Saat kamu mulai menyadarinya, saya ingin kamu ingat ini : “ jika dia tidak punya kekurangan-kekurangan itu, menantuku, dia mungkin sudah menikah dengan orang lain yang jauh lebih baik dari kamu!”
“Betapa seringnya kita menuntut dan berharap kepada kesempurnaan orang lain sedangkan diri ini bukanlah pribadi yang sempurna”


aku doakan org yg aku syg tu, bahagia. aku hrp, dia xkan lupakan aku mcmana aku xpernah lupakan dia. aku minta maaf kalau MASA dah memusnahkan kita. aku betul2 sedih....aku malu. aku malu  nak memohon pd Allah utk ini.utk hal yg 1 ini. sbb aku ingat, xkan ade mslh smp mcm ni...jd, bila ade mslh...aku hanya boleh berharap....dia mendengar isi hati aku..memahami aku jugak..yg aku akan syg dia smp bila2...smp akhir hayat aku...

**xpayah lah komen entri ni**

4 comments:

putra87­™ said...

hehe...xpe.. dont wory r... mayb there is sum1 better for u...

iPai said...

kuatkan semangat k !!

shinoda said...

kak jien...ak harap ko dpt lupakan die..mmg ckp nmpk mcm senang..tp ko kne kuat..jgn tnjuk yg ko sgt lemah tanpa die...kuat ye my dear fren..ktorg sentiasa ade kat sisi ko...

NURI said...

thx sume..
syu- even aku tau die mgkn xbace ni...tp, aku nk tggu die smp yg aku terdaya...kalau org tu betul2 syg kan kite, die akan tggu kan...aku berserah je...