Monday

bila waktu berakhir

assalamualaikum.
tajuk tu takde kene mengena..
eh ade lah.ni lagu baru blog aku ! tadaaa :)
skrg aku kat kota tinggi.
air tawar 5. sampai raya ke-2.
bersyukurlah aku kerana apa?
kerana masih ada tempat untuk beraya walaupun ini hanya kampung kakak ipar aku.
kerana mungkin juga ada anak-anak yatim di luar sana hanya beraya berteman kan air mata.
alhamdulillah...

ada banyak nak diceritakan setelah lama xupdate blog ni.
sejak aku rasa macam diri langsung tak berguna.
tapi.takpe. sekarang aku cuba bangun dan bangun berlari dan berlari.
haritu aku ada join 'something'.
sangat berbaloi.
it improves my softskill, remind me about many things and keep the relationship among the friends,family,neighbours,or even stranger very strong.
The endorsement from Ministry Of Education and our Father Najib Razak also make me more confident.
The MOST IMPORTANT thing is the way of the business for this company was approved by JABATAN AGAMA ISLAM .
Plus,almost all my old friends already joined and go through this business together and i see their  hard work and the benefits and also the income ! heehe
Please, u can choose to do not support ur fren but pls dun let them down. if u want to do so, better keep quiet. although many say criticism can be our catalyst to succeed.
only 2 RULES if u want to be a successful person not only in this programme,but also in study =)


1. NEVER GIVE UP
2. NEVER FORGET THE 1ST RULE

=)

so, kejayaan dan kegagalan org lain sy dah ambil kira dah. inshaallah nasihat2 org sentiasa dialu2kan lg.
jgn takut nak mencuba. jgn fikirkan kata2 org lain yg mungkin taknak join, tp melemahkan kita. sebab , rezeki tu dr Allah, bukan mereka. positif je lah kan. niat dan cara tu yg penting sekali..
so, xnak ckp ape2..yg pntg, ramai sgt CHINESE.tak tahu lah knp. sedih tgk melayu kurang. huhu..mungkin sbb kena melabur agak besar jugak lah. tp takpe. usaha kita tu yg penting. kata2 org tu amek jernih, buang yg keruh. yg penting AKU inshaallah xkan DOWN kan org lain yg bertatih2 nak berjaya dlm apa jua bidang mereka ceburi. ingat tu faeizen. hehe...

ini lah nurfitri hanisah,aku pggl dia FIT.dia teman aku gi function gilang gemilang tu.
patutnya org lain.tp org tu bz plak. hehe.. no hal lah. :)

yg ni luar dewan..kat SACC.hehe..hopefully,lg setahun atau 2 thn, aku dpt naik the real stage
amek award  utk top income of the year !yelah..sbb nk fokus kt degree aku dlu. inshaAllah :)

yg ni Ain dan Taqiy....dr KL..seluruh malaysia dtg..ada dr sabah dan sarawak
bonafide ! HEBAT HEY ! hehehe...aku baby lg dlm bisnes ni...ni lah kwn2 baru..
ada lg yg xdpt dtg..malay 1 stage je bergambar..chinese tak tau lah nk ckp...tu lum kira
chinese yg xdtg lg. huhu..ramai2..jgn jd kn alsn  diorg kaya, sbg alasan kita di bwh.
sbnrnye diorg dah rasa lama hidup berdikari tanpa mkn gaji. hidup penuh dgn risiko.
jgn rasa malu berkongsi cerita dgn chinese. sbb atok akupun chinese gak. melayu kdg2
malu berkongsi.segan nak mengembangkan income kwn2..perasaan nak recommendkan tu xde..
once xnak join, ade smp putus kwn, ade yg pndg serong, mcm2 lg aku dgr.tp kaum lg 1 ni, xnak join tp still recommend kan kt kwn2..still lg berbisnes sama2..aku taklah puji semua ttg diorg. certain habit je ok. =)

ahaa..ni time tggu VVIP...ade hantu ni..entertain org dr meja ke meja..
yg ni ok lg..ade magician tu...kena entertain 1 dewan..buat benda yg sama kat setiap meja..
best !
lupe kenalkan.ni skulmate aku time sek men..ridhwan=)

haaha..comelkan fit time ni...=)
kwn time matriks.
ini CEO utk education project ni.jason kok.even org kate program ni xbgus.
tp dia jugak lah sumbang kan dr company aku join ni yg
paling byk utk GPMS tempoh hari depan menteri2..sebanyak 5 JUTA.
GPMS : GABUNGAN PELAJAR MELAYU SEMENANJUNG
:D
OK.ni sebahangian yg dtg. yg pakai baju gold tu AIMAN MANAN,
dia pun dulu hidup susah. die work hard.dan 2 thn dah berjaya digelar jutawan.
byk ilmu dia kongsikan.
hehe...saje je letak 2 kali. boleh?
tggu utk berbuka..fit,kak farah,weeya..:)
masg2 ada cerita tersendiri mengapa kami di sini.
haa,,,,ni lawak sgt..hantu2 ni mengiringi vvip..dan buat persembahan berhantu kemudian rancak
sgt mantap. hoho
yg ni sebahagian chinese yg hadir...
ada ramai lg kat bawah tu..
tp, MELAYU TETAP BOLEH ! hehe
oke..yg tgh2 ialah AMELIA ANG..19THN..Mcm aiman manan jugak.
tp dia ni baru join bonafide dlm 1thn, yeah,aku setuju kalau org kata..
dia ni bljr kt sunway college..boleh lah cpt kaya..tp kan..aku tgk pd effort die..
diepun penah di reject..penah dicemuh ..penah ditentang oleh kwn dan mak die..
tp mlm tu, di depan mak dia sendiri, die cerita, dia sudah pun beli 1 biji rumah, 1 kereta swift dan mcm2 lg hanya utk
mak dia...wow..so nice girl...aku kagum.
tu naikkan semangat aku.
tp ade benda lain sbnrnye wat aku naik smgt utk berbisnes..
jatuh bangun tu adat lah kan.

haha...hantu dah bosan dgn kitorg...best sgt..jmp org baru.dgr pengalaman diorg.
dgr sbb2 diorg join. yeah, side income, ade yg nak pglmn, ade yg nak improve softskills.
byk lg. bendani pun jual education stuff. so, rasa nya xde yg nak dimalukan atau digusarkan.
cuma payment je lah.tu aku paham.
tp still ada yg bersungguh nak join, smp pinjam duit, gadai brg kemas,sbb diorg tahu
masa depan dlm ni bukan jnji2 kosong...



yes. aku tahu. akan ada org kata...KO DAH KAYA?? haha.xpe.aku fhm...tu semua aku DAH ty kat members dlm ni..alhamdulillah, akaun2 diorg aku dah tgk sendiri..membanggakan lah..tp aku tak ckp keje ni petik jari je ea..mana ada keje senang..mcm2 kene belajar..once dah join, barulah korang akan diajar...sgt2 best. flexible time and place.

haa..keje ape? tgk je lah nanti.. haha...bg yg dah tahu. do support me k :) i luv u all :) hehe...



then2...aku jugak akan mempromosikan dan menjual JUBAH ( direct dr mesir,cairo), HANDSOCK BERMACAM2 JENIS,
SHAWL ROSE, JUBAH LELAKI DAN KANAK2 juga ada. nanti kan ye.

so, sesiapa yg aku add kt fb tu nanti jemputlah2 cuci mata...blog bisnes tu nanti lah difikirkan....
blog ni leceh sket... nk update bagai..better fb. komen, then order. am i rite?
ur suggestion sgt2 dialukan..


dan..bg sesiapa duk usm kejuruteraan,doakan lah bisnes aku menjadi nanti..
BISNES ape tu?? TUNGGUU.......yg ni XSURE lg tempat suma, jd xnak bgtau dulu. haha...


DAN. aku juga tak lupakan study aku....bg aku, kalau aku start bisnes awal2 dulu kan bagus...
xdelah aku bosan sgt. study, then result teruk plak tu..
kata akak usrah aku, makin sibuk masa kita kat dunia ni, kita akan rasa lebih byk manfaat.
x byk buang masa.dan syg sgt kat masa nnt. hehe...





P/S: korang penah tgk video FULL ttg lembu2 yg dikisar hidup2 tak? betul ke tu mcD??? adoiiii...nak muntah aku tgk...KFC mmg ayamnye diambil dr ayamas..tp itu ayam kan. kalau bab daging2 mcm BIGMAC tu 1dunia nak kot...mcm xmustahil lah cara ekspress lg menjijikkan tu leh berlaku. korang dpt bygkan tak? seluruh dunia nak kan daging? nak cepat mungkin diorg wat cara kotor mcm tu. wallahualam. aku xnak post video tu kat sini..tak pasal2 kena saman.
better korang siasat lah kan.. tp, korang fikirlah, negara amerika, leh janjikan ke diorang sembelih cara yg betul? pasaran meningkat naik...$$$ ni jelah yg diorg nmpk nnt...dan kita yakin ke dgn mata kita sendiri cara penyembelihan lembu2 tersebut dgn cara yg betul....? nauzubillah...
*tiba2 sedih fikir diri akuni.haha..kdg2 tgk akk2 usrah, nak mkn luar pun berkira2..tkt tak bersih,dikhuatiri boleh
menghitamkan iman.ye lah..u r what u eat. sbb tu ramai ulama2 makan masakan isteri dan mknn2
dibeli dr sumber2 yg diyakini halal...aku tak ckp pun kat sini korang xleh mkn mcD...
TP aku lah kan.lepas tgk video tu..bukan sket lembu tu...bykkk..seekor demi seekor dicampak ke dalam lubang mcm liang lahad /kubur tu...ada mesin penghancur daging siap sedia menghancurkan lembu2 yg MASIH HIDUP tu..
kalau bukan company tu pun, skrg aku dah serik nak mkn daging2 fast food...inshaallah..
aku cuba jauhkan...sbb aku dah ragu2 dgn mcD..xbaik bg aku yg dah was2 utk
 mkn mknn SYUBHAH iaitu perkara yg kita tak pasti 100%.
-
-
-
-
-


dan korang pulak..tu depends kt korg..jgn segan mkn dpn aku..
aku takdelah smp kate " EEE...HARAM LAH KAU MKN !!!"
so, take note ok . =)





assalammualaikum .

SELAMAT HARI RAYA BUAT SEMUA YG MENGENALI DIRI INI.
SESUNGGUHNYA AKU MANUSIA BIASA TAK TERLEPAS DR BUAT KESILAPAN KECIL DAN BESAR.
KU MOHON AMPUN DR HUJUNG RAMBUT SMP HUJUNG KAKI :')


Opick – Bila Waktu Telah Berakhir


Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yang sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu
Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sedari
Masihkah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu

Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada akan
Kembali padaNya
Bila waktu telah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tinggallah sepi












No comments: