Friday

my love (◕‿◕✿)

KASIH ALIA.
cerita ni byk bg aku pengajaran.
untuk sentiasa berbuat baik dan memaafkan kesalahan orang lain.
dan jangan bersangka buruk.
Alhamdulillah. we still hv many good dramas to watch.=)

sekadar berkongsi kata2 dr liqa' ptg td.

JANGAN LAH KITA MELUPAKAN ALLAH KETIKA SENANG,
AGAR ALLAH INGAT PD KITA KETIKA SUSAH =)

InshaAllah...
iman akan naik dan kurang.
mmg berkurang tu bila syaitan menghasut tatkala jiwa meracau..
mengeluarkan kata2 yg tak masuk akal pd org2 yg bg aku sgt menyakitkan hati.
padahal mereka dari golongan mcm aku..dicipta dr tanah.
tarbiyah setiap manusia berbeza2...Allah menegur kita dgn cara berbeza2..subhanallah...
aku harap aku tak lepas dr teguran Dia...krn Dia lebih mengetahui apa yg berlaku...
Dia lah yg Maha pengampun...

tertarik dgn kata2 ainZ
"sambutlah tangan-tangan mereka yang ingin bersama-samamu menuju cinta Allah.. Dalam hati mereka, ada kasih dan sayang untuk dirimu, kerana, ada KASIH DAN SAYANG DARI ALLAH UNTUK DIRIMU.."


SEMOGA AKU MAMPU MENJADI LEBIH BAIK DR SEBELUM INI.INSHAALLAH...


'dan apabila hamba-hambaKu bertanya padamu (Muhammad) tentang aku, maka sesungguhnya Aku dekat' ~al-Baqarah : 186.




sebab nya aku masih lagi belajar utk berubah.
tp, aku tewas di pertengahan perjalanan tu.
tp skrg, aku hrp aku bangun balik...dan aku harap Allah bantu dan mudahkan segala urusan aku lepasni.

walaupun, aku pernah jadi manusia sejahat2 setan dan mulut tak manis mcm madu, aku harap aku
masih lg diberi peluang untuk berubah dan dibimbing lg.xkan mengaku kalah lg..cuma mgkn kali ini aku tampil dgn prinsip yg berbeza dan akan ku pegang hingga aku dapat membahagiakan org2 yg pernah membantu aku selama ini,,,inshaAllah...aku takkan hampakan harapan ibu bapa aku...dan kakak aku =) tggl berdua dgn dia mengimbau 1001 kenangan silam yg semestinya membuatkan aku tersenyum dan menangis sebelum tidur.seboleh2nya aku taknak dah hantar anak aku nanti belajar kat asrama..=P sebab nanti dia mesti homesick dan rindu family esp mama nya yg comel ini...=)

hp,kurus,bisnes..ohh...sgt byk plan...tgh susun jadual sebaik yg mungkin inshaAllah...=)

p/s : aku nak kumpul lg buku2 ilmiah sebab aku dah tertinggal banyak sgt program...maaf kan aku...aku cuba ye...alhamdulillah,,,aku tak pernah disisih kan oleh mereka =') alhamdulillah.................

No comments: