Wednesday

just LOVE. never hate people =)



Rasulullah SAW bersabda : "Cintailah siapa yang ada di bumi supaya kamu akan dicintai oleh makhluk yang berada di langit " (Riwayat Tabrani)
Rasulullah SAW bersabda : "Dan tidak halal bagi seorang Muslim itu meninggalkan ( tidak bertegur sapa kerana pergaduhan) saudara seIslamnya lebih dari 3 hari” ( Riwayat Al-Bukhari, 5/2253)
p/s : janganlah saling membenci antara darah daging sendiri mahupun sesama muslim..jika ada,ya kita bukan malaikat. termasuk lah sy.mmg ada...tp carilah orang utk diluahkan dan org tersebut mestilah org yg boleh membimbing dr segi agama, inshaAllah jika tak dapat, kita duduk sebentar, cari penyelesaian samada berterus terang atau meminta maaf atau terus memaafkan org tersebut tanpa mengaibkannya dan diri sendiri.


p/s : buat abg2 akak2..adik minta maaf jika adik tak menjalankan tanggungjawab sebagai seorang adik selamani...bg adik masa menenang diri adik....byk sgt perkara yg bermain kat kepala skrgni...nk btulkan dulu yg mana penting...adik sentiasa doakan semua ahli keluarga adik masuk syurga nnt...siapa yg taknak masuk syurga...tempat yg kita boleh buat apa saja yg kat dunia kita tak mampu buat...tempat ganjaran diberikan...subhanallah...buat arwah mak dan arwah juga....i never stop from loving both  u= )

aku berkata sedemikian sebab pernah dan selalu merasainya. aku harap aku takkan mengulangi perasaan itu lg...nauzubillahiminzalik....aku selalu risau tp aku slalu alpa krn mungkin hanya 1 pahala sahaja membuat aku tak layak memasuki syurga nnt.

renung2kan...

No comments: