Friday

RAHSIA




rahsia itu unik kan...
kadang2 dgn org yg kita sayang dan percaya shj kita simpan rahsia...
kadang2 dgn berahsia lah hubungan kita mmg superbb...
kadang2 dgn berahsia jugalah hubungan kita rapat tak terkata...
kadang2 dgn berahsia juga lah kita menjadi renggang..
kadang2 dgn berahsia lah diri menjadi serba salah...
kadang2 dgn berahsia juga lah kita salah faham
kadang2 dgn berahsia lah tiada pergaduhan
kadang2 dgn berahsia lah keadaan semakin pulih...
kadang2 luruskan niat dan saling berkasih sayang  dan saling MEMAHAMI itu lg indah...

tp...kadang2...dgn berahsia....bila bergaduh...rahsia kita tu dijadikan bahan untuk diperkotak katikkan...yg diungkapkan semula tp ibarat nak rejam lembing kat diri kita sendiri......sedangkan...rahsia dia kita pegang erat2 seeratnya walaupun kita takkan lagi bersua,berjumpa...



tarbiyah...
manusia perlu ditarbiyahkan...
sebab,,,kita kena tahu...xsemua orang tahu apa yg berlaku kat diri kita ni
"U'VE NO IDEA WHAT HAD MADE WHO I AM TODAY"

tp...kena juga sedar....tak semua org kesah ttg tu...tak sume org berminat nak tahu...
tak semua org leh fhm....tak semua org...jd..diri sendiri kena lah berubah mana yg mampu...
sebab masing2 ada kelebihan dan kekurangan...jangan rasa hari sentiasa cerah setiap masa...
jangan rasa hidup diri dan keluarga sentiasa cerah belaka...hidup org lain tu yg salah...

papepun,,,konsep Islam mudah...buat salah.bertaubat.pintu taubat sentiasa terbuka selagi KIAMAT belum tiba...Allah s.w.t maha pemurah...Nabi Muhammad s.a.w pun sentiasa mendoakan dan memaafkan umatnya...

kita perlu berubah ke arah lebih baik...
apa yg kita rasa kita mmg teruk, kita ubah ya...dgn berdoa pd Allah...
cuma syaitan ni kadang2 nakal sket...
mcm2 dibisikkan kat telinga ni..............................

krn tu juga aku tahu....
oh...tak semua org mudah nak memaafkan sesuatu....termasuk lah org yg betul2 warak....
kerana syaitan itu lebih BIJAK memainkan peranan...
but, biarlah aku simpan semua tu sbg peringatan...
biar kita jadikan kisah orang lain utk dijadikan pedoman buat diri sendiri...


juz share 1 sentence dari someone     "x mati dek keji, xhidup dek puji"




believe Allah...Allah never dissapointing you unless you still arrogant

No comments: