Sunday

tak guna punya hamba

apa guna dihidupkan kalau kau tak reti rasa bersyukur?
apa guna dihidupkan kalau kau tak takut azab neraka?
apa guna dihidupkan kalau kau tetap melakukan maksiat?
apa guna dihidupkan kalau kau xguna masa yg ada dgn tambah ilmu didada?
apa guna dihidupkan kalau kau hanya tahu buang masa?
apa guna dihidupkan kalau kau dengan manusia pun tak boleh terurus?
apa guna dihidupkan kalau kau hanya tahu membenci?
apa guna dihidupkan kalau kau hanya tahu mengeji dan tidak adil?
apa guna dihidupkan kalau kau rasa harta kat dunia ni kekal?
apa guna dihidupkan kalau kau rasa diri kau dah bagus sgt?
apa guna dihidupkan kalau kau rasa umur kau xkan pernah berhenti meningkat?
apa guna dihidupkan kalau kau rasa hidup ini tidak bertuhan???
apa guna dihidupkan kalau kau rasa dunia ini hanya tempat duit dan perempuan?
apa guna dihidupkan kalau kau rasa api yg panas xkan bakar LIDAH,HATI,MUKA,TANGAN KAU?
apa guna dihidupkan kalau malam kau dibuai mimpi indah bukan dgn ibadah?
apa guna dihidupkan kalau kau sendiri berhasad dengki?
apa guna dihidupkan kalau didunia pun rasa bongkak
apa guna dihidupkan kalau didunia pun kau tak berpijak di bumi yg nyata?
apa guna dihidupkan kalau tak pernah rasa nak bertaubat !
apa guna dihidupkan kalau tak pernah menyesal dgn dosa2 lampau.?
apa guna dihidupkan kalau rasa masa utk Allah tu tiada?
apa guna dihidupkan kalau nak pinjam sket masa utk Allah masa senang pun tiada?
apa guna dihidupkan kalau tak reti berfikir sungguh hari kiamat dah hampir??
apa guna dihidupkan kalau kita tak saling mengingati,berhati bersih,bermaafan,takut pd Allah,


sungguh, aku sgt2 terbeban dgn soalan2 ini...
aku xmampu lg jd org yg baik...kalau lah hanya kurang 1 pahala shj membuat kan aku terhumban ke neraka camna???

maafkan segala salah silap aku...
sempena hari pemergian arwah ayah...
yg sgt hampir..
mohon sedekah kan Al-fatihah pd ABD RAHIM NEYU ABDULLAH yg merupakan cina muallaf memeluk islam pd umur 23 tahun...semga rohnya dicucuri rahmat dan dilepaskan dr azab kubur dan tenang di samping org2 yg beriman..semoga segala amal baik anak2nya sampai dgn cpt pdnya..amin.....:)

2 comments:

shinoda said...

amin.semoga roh ditempatkan dikalangan org2 yang beriman

Shukri Mohd Ali said...

terima kasih atas peringatan :)